خداحافظ آووکادو، سلام سامجانگ: غذای لاکچری جدید اینجاست
وایترز گزارش سالانه خود درباره ترندهای غذایی طبقه متوسط را منتشر کرده و نتایج نشاندهنده علاقه به طعمهای جهانی و تند است. سامجانگ، ژوگ و چاموی جای آووکادو و حمص را گرفتهاند.

ترندهای غذایی جدید طبقه متوسط
طبق گزارش سالانه سوپرمارکت لوکس “Waitrose”، ذائقه غذایی طبقه متوسط بریتانیا به سمت “طعمهای منحصربهفرد، جهانی و تند” حرکت کرده است. دیگر خبری از آووکادو و حمص نیست و جای آن را چاشنیهایی مانند “سامجانگ” (چاشنی کرهای)، “ژوگ” (پاسته تند یمنی) و “چاموی” (سس مکزیکی) گرفتهاند. این تغییر تحت تأثیر شبکههای اجتماعی مانند “تیکتاک” و “اینستاگرام” و نیز علاقه به غذاهای “کرهای” و “مکزیکی” است.
- ترند “فریسی”: ترکیب طعمهای “میوهای و تند” که جایگزین “سوایسی” (شیرین و تند) شده است.
- استفاده جدید از فریزر: مردم دیگر فقط مواد ساده منجمد نمیخرند، بلکه غذاهای آماده لوکس مانند “سیبزمینی واگیو” و “ژلاتو پستهای آوتولنگی” را در فریزر نگه میدارند.
- جایگزینی وعدهها با اسنک: ۵۷ درصد از مشتریان گاهی وعدههای غذایی را با اسنکهای “پرپروتئین و مغذی” جایگزین میکنند.
تیم دیلی، توسعهدهنده محصولات منجمد ویترز میگوید: “در زمینه ویِنوازری (نانهای شیرین)... گردشهای دارچینی تمام کره ۳۲۲ درصد افزایش داشته است.”
گزارش اشاره میکند: “طعمهای جدید تحت تأثیر روندهای اصیل مکزیکی و آمریکای لاتین بوده و ترکیبی ملایم از ادویه و میوههای گرمسیری را دربر میگیرد.”
به طور کلی، این گزارش نشان میدهد که چگونه ترندهای جهانی و شبکههای اجتماعی در حال تغییر سلیقه غذایی مصرفکنندگان هستند.




