زنان، ویسکی و 'اتاق دیگر'
از بنیانگذاران زن تا مستر بلندرها، صنعت ویسکی بالاخره نقش زنان در این صنعت را به رسمیت میشناسد. زنان اکنون ۳۶ درصد از مصرفکنندگان ویسکی را تشکیل میدهند.

زنان در صنعت ویسکی
صنعت ویسکی به تدریج نقش زنان را در این حوزه به رسمیت میشناسد. از بنیانگذاران زن تا مستر بلندرها، حضور زنان در حال افزایش است. مارگارت نیکول که از سال ۱۹۷۴ در این صنعت فعال بوده، تنها اخیراً در کانون توجه قرار گرفته است. همچنین مورین رابینسون پس از ۴۵ سال فعالیت در سال ۲۰۲۰ به تالار افتخارات ویسکی مگزین راه یافت.
- زنان اکنون ۳۶ درصد از مصرفکنندگان ویسکی را تشکیل میدهند
- بنیاد OurWhisky از زنان شاغل در این صنعت حمایت میکند
- برندهایی مانند جاننی واکر در حال هدفگیری مخاطبان زن هستند
- تجربیات مربوط به ویسکی هنوز اغلب با توجه به مردان طراحی میشوند
- نیاز به ایجاد تجربیات متناسب با علاقهمندیهای زنان احساس میشود
فیکایو ایفاتوروتی میگوید: «ویسکی برای بسیاری از مردان معنای نسلی دارد، اما زنان اغلب از این روایت حذف میشوند.»
کریستیان وستری اشاره میکند: «تعداد بیشتری از زنان در حال مطالعه رشتههای STEM هستند که معمولاً برای نقشهایی مانند تقطیر و بلندینگ لازم است.»
صنعت ویسکی نیازمند تغییر نگرش و ایجاد فضای inclusive برای زنان است تا بتوانند به طور کامل در این حوزه مشارکت داشته باشند.
